تقسیم بندی تولیدات UPVC از لحاظ نحوه باز و بسته شدن

لولایی:
این سیستم شامل بازشوی افقی عمودی و ترکیب این دو نوع یعنی دوحالته (بازشو از پهلو و بالا) می باشد و محدودیتی از لحاظ تعداد لنگه های ثابت و متحرک ندارد. همچنین حالت های خاص دیگر مثل بالا بازشو, چرخشی و تاشو را می توان در این گروه تقسیم بندی نمود. استفاده از دو ردیف نوار آب بندی مخصوص (EPDM) عایق بندی مطلوبی را در برابر نفوذ عوامل خارجی به داخل ساختمان ایجاد می کند.
شیشه های این نوع از درب و پنجره ها توسط زهوارهای مخصوصی در جای خود محکم می شوند که این امر موجب سهولت در نصب و تعویض شیشه می گردد.
کشویی:
این سیستم شامل دو دسته تک ریل و دوریل می باشد در این حالت لنگه های متحرک به صورت کشویی حرکت می کنند و لذا در موقع باز و بسته شدن هیچ گونه مزاحمتی ایجاد نکرده و فضایی را اشغال نمی کنند.
استفاده از سه ردیف نوارهای پلاستیکی و گردگیر مخصوص بر روی لنگه های متحرک موجب جلوگیری از نفوذ هوای بیرون و گردوغبار همراه آن به داخل ساختمان می گردد.
فولکس واگنی:
این سیستم بهترین و جدیدترین متد برای بازو بسته شدن درب و پنجره می باشد. در این حالت با حرکت دستگیره لنگه متحرک ابتدا از فریم مربوطه خارج شده سپس به سمت راست یا چپ حرکت می کند. حسن اجرای این سیستم ترکیب دو قابلیت بارز حالت لولایی (نفوذ ناپذیری) و حالت کشویی (سهولت استفاده) می باشد.