تقسیم بندی تولیدات آلومینیومی از لحاظ نحوه باز و بسته شدن

لولایی:
این سیستم قابلیت باز شو به صورت  افقی عمودی و ترکیب این دو حالت یعنی باز و بسته  شدن به هر دو حالت افقی و عمودی را دارا می باشد و نیز محدودیتی از نظر تعداد لنگه های ثابت و متحرک ندارد.
در این نوع از درب و پنجره ها بسته به مقاطع خاص پروفیل های مورد استفاده که توسط مشتری انتخاب می شوند سه یا چهار لایه نوار آب بندی (EPDM) استفاده می شود که به طور کامل از نفوذ آب باران,هوا و گردوغبار به داخل جلوگیری می نماید.
در این نوع درب و پنجره ها به جای استفاده از میلگرد و اتصالات سنگین آهنی, پروفیل های مربوطه به صورت ۴۵ درجه با استفاده از اتصالات دایکست به هم متصل می شوند.
یراق آلات مورد استفاده در این سیستم ها نیز از مدرن ترین یراق آلات اروپایی می باشند.

کشویی:
در این نوع درب و پنجره های دو جداره برای بدست آوردن ضریب آب بندی و هوابندی مطلوب بسته به نوع پروفیل های انتخابی توسط مشتری از دو تا سه لایه برس های گردگیر و دو لایه نوار آب بندی (EPDM) استفاده می گردد که در اطراف هر لنگه با توجه به طراحی خاص پروفیل ها قرار می گیرد.
در این سیستم ها از قفل های تو کار انگشتی برای باز و بسته کردن لنگه های متحرک استفاده می شود که ضمن ایجاد امنیت بالا زیبایی خواصی به تولیدات می بخشد.
در این سیستم به لحاظ استقامت و کیفیت بالای پروفیل ها و یراق آلات خاص مورد استفاده قابلیت ساخت درب و پنجره های با ابعاد بزرگ وجود دارد.